Les membres du laboratoire ICB

Bureau:
Département NANOSCIENCES (GERM)
MCF UB CNU 63 HDR

Rossignol Jérôme obtained his PhD from the University Blaise Pascal (Clermont-Ferrand, France) in 2001 in physics plasma on theory and simulation of physical phenomena of cathodic arcs. He has been working for two years at the Humbolt University in Berlin (Germany) as a post-doctoral fellow. He is currently associate professor in electronics at the Université de Bourgogne (Dijon, France).

His research activities are in the fields of microwave transduction, microwave microscopy and physics of plasmas.

terminés

Les matériaux du futur : vision et enjeux

J Rossignol, D Stuerga, 17e Colloque International et Exposition sur la Compatibilité Electromagnetique CEM 2014, 30 juin : journée thématique : CEM et Mobilité. Conférence invitée